In today's global business world, English is the common language that connects professionals from all corners of the globe. However, true communication goes beyond vocabulary and grammar- it requires understanding the diverse cultures that shape how we express ourselves, interpret messages, and build relationships.
Responding vs Reacting
I´d like to share some reflexions, that I came across, related to responding vs reacting, so we can pause and check in.
How to become a supercommunicator at work
Written by Charles Duhigg - Retrieved and adapted from Harvard Business Review
Emoción y aprendizaje
Hace unos días me encontré en las redes con un dicho que versa así: "Lo que no se siente no se recuerda porque sin emoción no hay memoria"…. Y esto me hizo reflexionar sobre las emociones y las implicancias con el aprendizaje.
Tips para maximizar tu aprendizaje
Si quieres maximizar tu aprendizaje, es una muy buena idea que …
Mindfulness at work
Mindfulness at work refers to the practice of paying attention to the present moment with a non-judgmental attitude, while engaging in work-related tasks.
Cuando te preparas para interpretar en una reunión de negocios, hay varios aspectos claves que debes tener en cuenta.
¿Cuál es tu propósito?
¿Sabes cuál es tu propósito al estudiar un idioma?
Kindness in business
Have you thought of kindness as a new leadership style?